Kennel Nordblick

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Hästvakt och brandstation

Av Linda Erikson - 3 februari 2011 09:09

Imorse var det isgata här, det gick att köra i ettan annars kasade bilen omkring. Börjar bli lite trött på detta vädret nu och känner att man skulle behöva lite sol...

Igår körde jag Malin till tågstationen då hon skulle på kurs i Uppsala. Vilket innebär att det är min tur att vara hästvakt. Så en vecka framåt har jag 10 hästar att ta hand om och mocka till.

På kvällen var det simskola för Simon. Bentagen på bröstsimmet var jobbiga men oj vad han var duktig på ryggsim.

I tisdags kväll var det brandstationen igen och vi var ganska många så vi fick dela upp oss. Karin, Bengt, Philip, Jessica och Anki var där för första gången. Jag hade Tilly med mig. Hon tycker fortfarande att andra hundar är jobbiga men i miljö är hon såååå duktig. Hon gick upp i en lång brant gallertrappa.(Hon är ju bara 6 mån) Ner tyckte hon dock att jag kunde bära henne. Jag hade ju så klart glömt kameran ,måste försöka få in att den ska med så att jag kan lägga ut bilder här. Fick dock några bilder av Anki.

Tilly och jag i trappan

 

Ottie och matte Anki

Tilly och Tritons lillasyster

     

 
 
Ingen bild

Jennie

3 februari 2011 09:37

får hojta till så kan jag agera fotograf :-)

Linda Erikson

3 februari 2011 09:46

Tack det hade ju varit bra ,lättare när man slipper ha en hund i andra handen :-)

 
Ingen bild

Jennie

3 februari 2011 10:20

Bara meddela tiden så kommer jag med ett leende. Länge sedan man var på miljöträning...

 
Ingen bild

therese

3 februari 2011 13:44

Vad kul att se bild på Ottie hon var lik Occra. Vad duktigt Simon som tränar simning med tränar han i KSLS ? ha det gött!

Linda Erikson

3 februari 2011 17:29

Visst är dom lika. Han simmar i Hörby.

 
Ingen bild

Heidie

3 februari 2011 17:10

vart är det ni är tränar miljöträning? jag har börjat köra apport med java och det går utmärkt hon tar allt i munnen bara jag säger apport, jag kan ha henne lös överallt utan att hon springer ifrån mig :) hoppas man kan träffa er snart igen då blir java glad :) mvh heidie och java

Linda Erikson

3 februari 2011 17:27

Vad duktig du är. Miljöträningen är i Kristianstad.

 
Ingen bild

Heidie

3 februari 2011 17:52

får man åka dit vara med någon gång då ? vilka dagar är det ? och var i kristianstad då ? mvh heidie

Linda Erikson

4 februari 2011 07:14

Du får gärna följa med. Håll lite utkik här och så ska jag försöka komma ihåg att säga till. :-)

 
Ingen bild

Heidie

4 februari 2011 11:02

ok snällt vill gärna vara med med java

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Erikson - 3 mars 2012 12:31

Egentligen var det planerat att åka till Grytinge och titta på Knight valpar som skulle ställas ut på Sk Sturups utställning där . Men efter en intensiv vecka , bestämde jag och Simon   (Stefan är i Tyskland) att vi skulle ta sov morgon. Vi vaknade t...

Av Linda Erikson - 2 mars 2012 16:34

Nu börjar snart utställningssäsongen och det är hög tid att börja ringträna. Så jag var inte så svår flirtad när jag blev inbjuden att träna i en uppvärmd hall som Freddy och Daniel hyrt. Vilken lyx!!! Man kunde gå där inne i tröja. Super! Bara syn...

Av Linda Erikson - 27 februari 2012 11:45

Det är konstigt. Man går och längtar efter att man ska åka och så är det äntligen dax och vips så är det över.  Men vi har haft en super helg. Vilket drag det blir när Rolf-Göran Bentsson kommer in på arenan, Scandinavium kokar och vilket liv, hans h...

Av Linda Erikson - 23 februari 2012 14:02

Idag har det blåst men ändå varit fint väder. Bra att det blåser så att det torkar upp . Hästarna tycker att det är så skönt att slappa i solen. Valparna älskar vattnet och ser ut som ler-monster och man själv är snyggt kamoflage målad från topp ti...

Av Linda Erikson - 21 februari 2012 11:18

I söndags kom Inger och Susanne och hämtade mig och Ridde för att åka på special utställning för papillon i Danmark. Vissa saker är så annorlunda med dessa vovvar jämfört med schäfrarna. Vi skulle ha med oss fem hundar. Etersom jag hade lite större...

Presentation


Nordblicks blogg

översätt bloggen

Våra Schäfrar (Nordblick)

Våra papilloner (Mariposas)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Skapa flashcards