Kennel Nordblick

Direktlänk till inlägg 7 februari 2011

Helg rapport

Av Linda Erikson - 7 februari 2011 07:59

Då var det måndag igen. Jag vet att man låter gammal men Gud vad tiden springer iväg.

I fredags efter skolan var Simon och jag i Malmö. Simon hade bestämt sig för att han ville bli fotograferad och kanske få vara med i någon katalog. -Vem vet man kanske kan få kläderna sedan. Han spatserade i alla fall glatt in till kvinnan med kameran och poserade, mamma fick vänta utanför.  

På söndagen var vi hos Johan och Elisabeth och byggde på deras stall.

Annica och Mynta var också där en liten stund. Mynta hade fått för sig att barn som springer och hoppar ska skällas på, då springer dom och hoppar ännu mer. Men för att hon inte skulle bli alla Dalbyföräldrars skräck så fick vi berätta för henne att så får man inte göra. Så jag fick förklara läget för Simon och Erik och fråga om dom kunde tänka sig att hjälpa till. 

- Va , menar du att vi ska vara levande byte! var Eriks kommentar.

Både barn och Mynta skötte sig bra. På eftermiddagen var det Eriks kalas på Laserdome.

Lilla Quattro som jag skrivit om innan har hittat en ny matte. Grattis till Anki som snart hämtar hem honom.

  Fick den här bilden på fina Ulanodottern Team Riverside Jade.

Alltid lika kul att få rapporter om avkommor. Jade var 3.a på Veda utställningen i helgen. GRATTIS! Sedan har ju lilla Pinglan börjat löpa så snart ska hon få träffa kavaljer.

 

 
 
Ingen bild

Jennie

7 februari 2011 09:33

Håller tummarna för Simon. Hade varit skoj att se honom som modell :-) Blir det miljöträning imorgon?

Linda Erikson

7 februari 2011 09:37

Vet inte än.Jag har ganska mycket att göra imorgon.

 
Ingen bild

Heidie

7 februari 2011 13:54

blir det miljö träning så säg till hänger gärna på imorgon :)

 
Ingen bild

Anki

7 februari 2011 19:30

blir det miljö så hänger jag med med

 
Ingen bild

annika

7 februari 2011 19:43

Tack för hjälpen. Ibland är det bra med "levande byte" hälsa killarana och tacka :)
Jag hänger gärna med om det blir miljöträning

 
Ingen bild

Heidie

8 februari 2011 06:43

om det är miljöträning idag ? vilken tid isåfall? mvh heidie

Linda Erikson

8 februari 2011 19:41

Ingen miljö idag .Här är storm och granarna ligger över vägen. Ev nästa tisdag.

 
Ingen bild

heidie

8 februari 2011 20:25

ok du kan väl höra av dig lite närmare nästa tisdag isåfall eller om det blir tidigare och vilken tid mvh heidie java

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Erikson - 3 mars 2012 12:31

Egentligen var det planerat att åka till Grytinge och titta på Knight valpar som skulle ställas ut på Sk Sturups utställning där . Men efter en intensiv vecka , bestämde jag och Simon   (Stefan är i Tyskland) att vi skulle ta sov morgon. Vi vaknade t...

Av Linda Erikson - 2 mars 2012 16:34

Nu börjar snart utställningssäsongen och det är hög tid att börja ringträna. Så jag var inte så svår flirtad när jag blev inbjuden att träna i en uppvärmd hall som Freddy och Daniel hyrt. Vilken lyx!!! Man kunde gå där inne i tröja. Super! Bara syn...

Av Linda Erikson - 27 februari 2012 11:45

Det är konstigt. Man går och längtar efter att man ska åka och så är det äntligen dax och vips så är det över.  Men vi har haft en super helg. Vilket drag det blir när Rolf-Göran Bentsson kommer in på arenan, Scandinavium kokar och vilket liv, hans h...

Av Linda Erikson - 23 februari 2012 14:02

Idag har det blåst men ändå varit fint väder. Bra att det blåser så att det torkar upp . Hästarna tycker att det är så skönt att slappa i solen. Valparna älskar vattnet och ser ut som ler-monster och man själv är snyggt kamoflage målad från topp ti...

Av Linda Erikson - 21 februari 2012 11:18

I söndags kom Inger och Susanne och hämtade mig och Ridde för att åka på special utställning för papillon i Danmark. Vissa saker är så annorlunda med dessa vovvar jämfört med schäfrarna. Vi skulle ha med oss fem hundar. Etersom jag hade lite större...

Presentation


Nordblicks blogg

översätt bloggen

Våra Schäfrar (Nordblick)

Våra papilloner (Mariposas)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards