Kennel Nordblick

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Halmstadutställning

Av Linda Erikson - 27 mars 2011 08:59

Då var man "gräsänkling" ett par dagar.    Stefan och Peter åkte till Tyskland i torsdags dels för att lämna hem Diego, hans ägare vill att han ska ut på Tysksegrarutställning och eftersom han "bara" har SchH I så måste han göra sin SchH III innan dess. Stefan börjar nytt jobb i april och vi har tyvärr ingen möjlighet att lägga den tiden som behövs.

Men Diegos första avkommor ska snart födas och det ska bli väldigt spännande. De skulle även hinna med några utställningar och kennel besök.

Det blev en väldigt tidig lördagsmorgon för mig och mina djur då det var utställning i Halmstad och Triton var i första klassen. Upp klockan halv 5  rasta, mata, släppa ut hästar och mocka.

Jag var framme i god tid för att Triton skulle få titta av sig och kanske lägga sin svans som i främmande hundars sällskap har en tendens att se ut som en dobbis svans 

Markus Blomqvist hjälpte mig att visa honom. Både handler och hund skötte sig galant. Tack Markus!!! 

Triton med sitt pris

Sen var det Qobras, Queens och Myntas tur. De behöver lite mer träning men man ser och känner att när det funkar så "blixtrar" de till och flyter iväg hur fint som helst. De utvecklas hela tiden åt rätt håll. Blir lite lättare med träning nu när vädret är bättre. Qobra blev 2:a, Queen 3:a och Mynta 6:a alla med fina kritiker.

Tack Jimmy m familj , Nisse m familj och Annica för att ni är så duktiga med era hundar. Tack även till Jonas som visade Queen.

Qobra med sin familj

Mynta hade egen sponsor 

  Ulanos flickor Team Riverside Jade blev 2:a och systern Juni 3:a.

Sedan visade jag några andra hundar.

Team Bern Jack alias Bernie vann sin klass.Bernie bodde hos oss  ett tag som liten så lite extra kul med honom.

Ulvgårdens Joyce 2:a och Ziegerkamps Faust 3:a.

Vill också nämna Ashan Kahn som vann bruksklass blev BIR och visade en jättefin avelsklass.

Nu sitter jag och väntar på June som ska hämta underbara Rumba.

 

 
 
Anne-Lie Skau

Anne-Lie Skau

27 mars 2011 10:04

Kul med utställning!
Längtar tills jag kommer ut på en nu. :o)

http://mollebeck.webgain.se

 
Ingen bild

Sussie & Yrvädret

27 mars 2011 10:17

Grattis till alla fina resultat=)
Hälsa Simon & Rille från mig...Ha en skön söndag// Sussie

 
Ingen bild

Annika

27 mars 2011 17:06

tack själv Linda,du var lysande som alltid:) det var en trött Mynta i bilen och även hemma. Det blev roliga bilder på sponsorbilen:D

 
Ingen bild

Susanne

27 mars 2011 19:13

Grattis till fins resultat:)

Linda Erikson

27 mars 2011 22:05

Tack Susanne!

 
Tessan

Tessan

27 mars 2011 22:43

Stort grattis till fina resultat! Superskojs!
Men jag måste ju fråga.... Är det något fel på en Dobbisvans!? Mohaha!
Kram från Tessan & svansarna.

http://www.dobermann.dinstudio.se

Linda Erikson

28 mars 2011 06:58

Inte på dina men på mina "hårbollar" är det.
hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Erikson - 3 mars 2012 12:31

Egentligen var det planerat att åka till Grytinge och titta på Knight valpar som skulle ställas ut på Sk Sturups utställning där . Men efter en intensiv vecka , bestämde jag och Simon   (Stefan är i Tyskland) att vi skulle ta sov morgon. Vi vaknade t...

Av Linda Erikson - 2 mars 2012 16:34

Nu börjar snart utställningssäsongen och det är hög tid att börja ringträna. Så jag var inte så svår flirtad när jag blev inbjuden att träna i en uppvärmd hall som Freddy och Daniel hyrt. Vilken lyx!!! Man kunde gå där inne i tröja. Super! Bara syn...

Av Linda Erikson - 27 februari 2012 11:45

Det är konstigt. Man går och längtar efter att man ska åka och så är det äntligen dax och vips så är det över.  Men vi har haft en super helg. Vilket drag det blir när Rolf-Göran Bentsson kommer in på arenan, Scandinavium kokar och vilket liv, hans h...

Av Linda Erikson - 23 februari 2012 14:02

Idag har det blåst men ändå varit fint väder. Bra att det blåser så att det torkar upp . Hästarna tycker att det är så skönt att slappa i solen. Valparna älskar vattnet och ser ut som ler-monster och man själv är snyggt kamoflage målad från topp ti...

Av Linda Erikson - 21 februari 2012 11:18

I söndags kom Inger och Susanne och hämtade mig och Ridde för att åka på special utställning för papillon i Danmark. Vissa saker är så annorlunda med dessa vovvar jämfört med schäfrarna. Vi skulle ha med oss fem hundar. Etersom jag hade lite större...

Presentation


Nordblicks blogg

översätt bloggen

Våra Schäfrar (Nordblick)

Våra papilloner (Mariposas)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Skapa flashcards