Kennel Nordblick

Direktlänk till inlägg 1 april 2011

Ratata och Remus!!

Av Linda Erikson - 1 april 2011 11:08

Usch vilket väder det är idag... Inget kul väder för valparna så dom fick vara med mig i stallet när jag mockade. Det tog rätt så mycket längre tid att mocka idag    Dom är himla trevliga dessa valparna nyfikna med mycket föremålsintresse. Man kan faktiskt försöka kampa med grepen och spaden, för att inte tala om kvasten! När jag äntligen var färdig så hade det slutat regna och jag fick något foto på Remus och Ratata. (Båda tillsalu)

Nordblicks Ratata

Nordblicks Remus

 

Dom är lite olika dessa två bröder. Ratata är snäll och tycker om mys, Remus tycker själv att han är ganska häftig och vill gärna bestämma över lillebrosan (Ratata var sist ut) ,knycker hans leksaker m.m Kanske som storebröder är mest? Jag är ju storasyster och jag har alltid bara varit snäll mot mina småsyskon  

I tisdags var jag på brandstationen och hjälpte Jimmy-Qobra och Terese-Occra med lydnaden. Jag hämtade även hem Ninja eftersom de tyvärr inte kunde ha henne kvar. Ska se om vi kan få någon bild på henne. En fin tik efter Rana och Ustinov , fri röntgad fram och bak. Hon ska få bo in sig lite sen ska jag börja träna henne. Nu går hon i hagen tillsammans med brosan  Oj vad de leker!!!

I helgen ska jag träffa dräktiga Pinglan och gratulera mamma och Dan som fyllt år.

Nu är det fredagsmys!!!(Triton tycker om sin papillonkompis )

 


 
 
Anne-Lie Skau

Anne-Lie Skau

1 april 2011 11:47

Riktigt fina båda Ratata & Remus. Snyggisar! :o))
Hihihi! Gullig bild på Triton med vän.
Ha en bra helg nu!

http://mollebeck.webgain.se

Linda Erikson

1 april 2011 12:04

Tack Anne-Lie. Detsamma!

 
Ingen bild

Jennie

1 april 2011 13:12

Har tittat på Ratata i 2 timmar och han är så jädrans söt. Jättefint kort på Triton & "Papi". Jag måste komma ut till er nu när jag är ledig i 4v. Saknar ni en valp så vet ni var ni skall börja leta :)

Linda Erikson

1 april 2011 13:59

Visst är han ljuvlig! Du är så välkommen. Ring innan bara så att vi är hemma. :-)

 
Ingen bild

Sussie & Yrvädret

3 april 2011 08:58

Finns inget finare än Schäfrar;)
Jätte fina bägge 2=)

Linda Erikson

3 april 2011 09:33

Tack Sussie
Yrvädret vill kanske ha en kompis? :-)

 
Ingen bild

Lena

3 april 2011 11:56

Vilken härlig kompisbild, ha det jättebra.
Lena o Candy

Linda Erikson

4 april 2011 07:23

Hej Lena!
Hoppas allt är bra med dig!

 
Ingen bild

heidie

5 april 2011 12:31

hej hej linda hoppas allt är bra med er!
jätte fina bilder på valparna remus var söt:)

java mår bra
mvh heidie

Linda Erikson

6 april 2011 09:06

Visst är han söt!!!
Pussa på Java från oss!

 
Ingen bild

heidie

6 april 2011 16:29

det ska jag göra,tänkte komma ner hälsa på någon gång när ni kan :) hon har utvecklats och blivit en riktigt rolig donna som vet precis vad hon vill och inte vill hehe :P hälsa alla andra där

Linda Erikson

7 april 2011 07:02

Du är välkommen . Ska bli kul och träffa Javisen. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Erikson - 3 mars 2012 12:31

Egentligen var det planerat att åka till Grytinge och titta på Knight valpar som skulle ställas ut på Sk Sturups utställning där . Men efter en intensiv vecka , bestämde jag och Simon   (Stefan är i Tyskland) att vi skulle ta sov morgon. Vi vaknade t...

Av Linda Erikson - 2 mars 2012 16:34

Nu börjar snart utställningssäsongen och det är hög tid att börja ringträna. Så jag var inte så svår flirtad när jag blev inbjuden att träna i en uppvärmd hall som Freddy och Daniel hyrt. Vilken lyx!!! Man kunde gå där inne i tröja. Super! Bara syn...

Av Linda Erikson - 27 februari 2012 11:45

Det är konstigt. Man går och längtar efter att man ska åka och så är det äntligen dax och vips så är det över.  Men vi har haft en super helg. Vilket drag det blir när Rolf-Göran Bentsson kommer in på arenan, Scandinavium kokar och vilket liv, hans h...

Av Linda Erikson - 23 februari 2012 14:02

Idag har det blåst men ändå varit fint väder. Bra att det blåser så att det torkar upp . Hästarna tycker att det är så skönt att slappa i solen. Valparna älskar vattnet och ser ut som ler-monster och man själv är snyggt kamoflage målad från topp ti...

Av Linda Erikson - 21 februari 2012 11:18

I söndags kom Inger och Susanne och hämtade mig och Ridde för att åka på special utställning för papillon i Danmark. Vissa saker är så annorlunda med dessa vovvar jämfört med schäfrarna. Vi skulle ha med oss fem hundar. Etersom jag hade lite större...

Presentation


Nordblicks blogg

översätt bloggen

Våra Schäfrar (Nordblick)

Våra papilloner (Mariposas)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards