Kennel Nordblick

Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Riddes utställningsdebut

Av Linda Erikson - 20 juni 2011 08:36

Söndagen körde ihop sig med dubbelbokning .Ridde var anmäld till utställning i Tollarp och Simon skulle tävla friidrott i Ystad. Stefan var inte hemma så då blev Ystadturen prio 1. Men kl 22 på lördagen ringde Stefan och sa att det flutet på bra med körningen så han skulle vara hemma på natten. Kl 22:30 började jag så att bada Ridde.

Simon och Stefan åkte till Ystad. Där det gick jättebra för Simon. Längden hade inte stämt för honom men han blev ändå 3:a! På 60 m sprang han på 9,53 och han vann!

Samtidigt var Ridde och jag i Tollarp. Träffade där andra mycket trevliga papillon uppfödare, bla från kennel Alex som fött upp Riddes pappa. Hon gav mig massor av tips och alla tre tyckte att Ridde var jättefin. Jag har ju bara visat papillon en gång innan så alla tips var välkomna. Men Lilla Ridde spatserade runt som han aldrig gjort något annat och fick 1:a med HP ,bästa hane ,BIR och sedan BIG 2! Domarens ord var: Han är liten men naggande god.  

På kvällen kom Qajsas nya familj och hämtade henne. Trötta fixade vi djuren och gjorde mat. Tror att jag gick till sängs kl 21. Slut men väldigt nöjd med vår helg!

Ridde i Bästa Hane

  Mariposas Pale Rider  

 

 

 
 
Ingen bild

Marie och Wilda

20 juni 2011 09:33

Hur många järn i elden har du..?? :)
Lite annorlunda visning, jämfört med schäfer! Kanonbra jobbat :))

Linda Erikson

20 juni 2011 12:32

Ibland lite för många... :-)
och ja lite annorlunda, var faktiskt lite nervös. Tack!

 
Ingen bild

Lotta,Alex´kennel

20 juni 2011 13:32

Det var väldigt trevligt att få träffa dig och din fina Papillonkille.Jättestort Grattis till den fina placeringen.
Jag hoppas vi ses i Ronneby.

Linda Erikson

20 juni 2011 16:16

Detsamma! Tack för att du hjälpte mig och kom med tips. Jag hoppas också att vi ses snart igen ,ska bara få tiden att räcka till allt :-)

 
Tess

Tess

20 juni 2011 14:22

Hej

Såg din länk hos Fredrik Steen och la märke till namnet.
Jag har en Schäferkille vid namn Nordblick Obama :-)

http://misskermit.wordpress.com

Linda Erikson

20 juni 2011 16:14

Men vad roligt! Hoppas allt är bra med dig och Obama. Krama honom från oss!

 
Nettan

Nettan

20 juni 2011 14:56

Snyggt jobbat Linda det è nog inte fel att byta ras ibland ska själv börja ställa våran Kelpieflicka. Gode guuud hur det ska gå jaja det è ju inte jag som ska bedömas. Har ni kommit på en dag till nästa ringträning? Hoppas det è en fridag denna gången ;)

http://www.toxiz.zoomin.se

Linda Erikson

20 juni 2011 16:13

Tack! Ja det är roligt med lite omväxling ibland. Vi har prelbokat sön den 10/7 kl 12. Plats ännu ej bestämd. Lycka till med din kelpie.

 
Sara

Sara

20 juni 2011 21:32

Klart Ridde är en vinnare! Fantastiskt roligt att han var sååå fin! Duktig du är! Kram kram

http://www.pepinopre.com

Linda Erikson

21 juni 2011 07:31

Tack Sara! Lite extra roligt är det när man inte har några förväntningar. Officiell i Ronneby, du och Knight kanske ska med?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Erikson - 3 mars 2012 12:31

Egentligen var det planerat att åka till Grytinge och titta på Knight valpar som skulle ställas ut på Sk Sturups utställning där . Men efter en intensiv vecka , bestämde jag och Simon   (Stefan är i Tyskland) att vi skulle ta sov morgon. Vi vaknade t...

Av Linda Erikson - 2 mars 2012 16:34

Nu börjar snart utställningssäsongen och det är hög tid att börja ringträna. Så jag var inte så svår flirtad när jag blev inbjuden att träna i en uppvärmd hall som Freddy och Daniel hyrt. Vilken lyx!!! Man kunde gå där inne i tröja. Super! Bara syn...

Av Linda Erikson - 27 februari 2012 11:45

Det är konstigt. Man går och längtar efter att man ska åka och så är det äntligen dax och vips så är det över.  Men vi har haft en super helg. Vilket drag det blir när Rolf-Göran Bentsson kommer in på arenan, Scandinavium kokar och vilket liv, hans h...

Av Linda Erikson - 23 februari 2012 14:02

Idag har det blåst men ändå varit fint väder. Bra att det blåser så att det torkar upp . Hästarna tycker att det är så skönt att slappa i solen. Valparna älskar vattnet och ser ut som ler-monster och man själv är snyggt kamoflage målad från topp ti...

Av Linda Erikson - 21 februari 2012 11:18

I söndags kom Inger och Susanne och hämtade mig och Ridde för att åka på special utställning för papillon i Danmark. Vissa saker är så annorlunda med dessa vovvar jämfört med schäfrarna. Vi skulle ha med oss fem hundar. Etersom jag hade lite större...

Presentation


Nordblicks blogg

översätt bloggen

Våra Schäfrar (Nordblick)

Våra papilloner (Mariposas)

Fråga mig

16 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards